Lengde…lengre enn langt

Olavslekene

Nå går begge guttene mine på ungdomsskolen, men ikke på samme skole. Risum ungdomsskole i Halden ble bygd ny da datteren min skulle starte der. Det tok nesten tre år og hun fikk 6 mnd på den nye skolen. (Hun gikk ungdomsskolen på ett av byggene i festningen.) Nå er skolen for liten igjen og hele 10.trinn er kastet ut. De er flyttet til den gamle husmorskolen, der det finnes alt for lite for ungdommene i friminuttene. Ett fotballbane hadde gjort seg, men det har de ikke. Ikke får de lov å bruke Risum ungdomsskole sin heller. Akkurat nå står det en del frustrerte 10.klassinger og ser på sin ikke eksisterende skolegård.

 Første skoledag på ungdomsskolen.

Endelig er også planen ute for Kom og dans Halden. Høsten er planlagt og vi gleder oss til både kurs og danse kvelder. Selv skal jeg lære å spille, så jeg kan fungere som DJ på noen av danse kveldene.

I helgen var vi i Sarpsborg på Olavslekene. Eskil vant 100m hekk som eneste deltager, men med personlig rekord på 16,16 sek. Også i lengde fikk han personlig rekord og hoppet 5,28 meter i motvind. Fortsetter han sånn når han fort UM kravet i lengde også. Han har ikke øvd på lengde i det hele tatt. Sist han hoppet lengde var på Olavslekene i fjor, og nå hoppet han lengre enn langt. På 800m fikk han også personlig rekord på 2.22.89 min. En stolt gutt kom på pallen og mottok sin 3.gullmedalje på lørdag. 

100m hekk

Etter en kjapp tur hjem, tok vi kattene under armen og dro til ett vennepar som har hytte på Hvaler. En flott avslutning på helgen.

Dette er det årlige bilde.

Hvert år tar vi ett bilde av meg og mannen min ved denne gule veggen. Vi er på besøk hos noen av våre beste venner som har hytte i Skjærhalden på Hvaler.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg