Troll, Nav og Novemberflåset

Min versjon av trollet. Kanskje ikke skremmende nok ?
Troll. Bildet er lånt fra internett.

Storfilmen Troll hadde sin siste innspillingsdag på tirsdag og jeg fikk være med som statist. Jeg dro av gårde til Askim for å møte 10.45. Det tok lang tid før de trengte statistene på settet, men på meg ble det fem scener. Tror dessverre ikke at det synes at det er meg i noen av disse.  Det beste med alt sammen var at jeg traff ei dame som også var statist, som jeg følte jeg var på bølgelengde med. Vi fikk pizza og sjampanje da innspillingen var over. Da jeg kom hjem rett før midnatt etter en sykt laaaaang dag på vonde sko, hadde hun lagt meg til på facebook.  (Det kan hende det ble siste gang jeg var statist ettersom det kom nye regler fra regjeringen, som trer i kraft over nyttår. Det blir vanskelig å tjene bare litt om man er avhengige av hjelp fra nav.)

Regjeringen fant også ut at det var en god ide å fjerne fritidskortet for barn, men de skulle øke bostøtten. Ettersom vi ikke har krav på bostøtte, men har barn som driver med idrett rammer dette oss ganske hardt. Siden regjeringens forslag for uføre gikk gjennom, har jeg ingen mulighet til å tjene littegrann. Vi har virkelig begynt sparetiltak og sitter i mørket med pledd over oss for å spare strøm.

Novemberflåset

Lørdag dro hele familien til Strømstad fordi den eldste gutten hadde meldt seg på Novemberflåset. Det ble ikke pall plass denne gang. Søndag var jeg og katten på besøk til moren min. Den yngste spilte futsal turneringen og mannen min vant klubbtur i havfiske. Farsdagen ble feiret på kvelden med reprise av Maskorama og donuts med fyll. Håper dere der ute satt pris på de flinke fedrene som er der for sine barn.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg