Tomater og rabarbra.

Yngste gutten og jeg satte oss ned i fjor høst og tok frø ut av de beste tomatene. Vi tørket de i kaffe filtere og i våres plantet vi de i små potter. Disse fikk stå i kjøkkenvinduet til de ble store. I går fikk jeg gravd opp jord i hagen og plantet disse nedover langs gjerdet. Jeg lette lenge etter blomsterpinner i kjelleren. Jeg var fornøyd da tomatene var klipset fast med små matvareklips til små jernstenger, pinner til å røre i maling og kvister med litt høyde. Det blir spennende å se om det blir tomater i det hele tatt.

Eneste jeg har klart hvert år er rabarbra. Denne gangen vet jeg ikke helt hva jeg skal bruke den til. Noen forslag? Jeg har delt den og lagt ned bitene på fryseren. Hadde jeg laget noe av rabarbraen hadde jeg kanskje hatt noe å servere i går.

Ei venninne av meg ringte for å høre om hun og hennes lille familie kunne ta en tur. Jeg ble kjempe glad. Altfor sjeldent vi ser noen som helst. Men, hva serverer man når man ikke har noe i huset? For første gang på mange år tok jeg frem bakebollen og slang sammen verdens enkleste røre. Jeg så desperat i skapet etter litt smak. En teskje vaniljesukker og litt kokos gjorde nytten. Så var det bare å panikkrydde. Jeg var jo ikke forberedt på besøk. Merkelignok ble kaken god og jeg kunne bare kose meg med gode venner. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg