Oslo tre ganger på fire dager

Operataket

Denne gang blogger jeg søndag kveld, da jeg ikke får mulighet i morgen.

Eskil på Tryving

Fredag dro eldste gutten med oss foreldre til Oslo, for at han skulle delta på Tyrving lekene. Eskil hadde ikke løpt 300m hekk før så han hadde ingen tid og startet dermed ikke i det beste heatet. Men, som vi ser på bildet var han best i sitt heat.  Han endte opp med 3.plass G15 med tiden 44,36 og vi dro fra Oslo i strålende sol og med medalje. Nå er han også kvalifisert for UM.

Karsten (sitter) og Leif (ligger)

Den yngste gutten vår hadde vært hjemme med kattene. De satt pris på å komme en tur ut på kvelden. Leif som ikke er vant til å være ute, fant ut at han ville gå på taket. Derfra falt han ned. Ikke på gresset rundt huset, men på det dummeste stedet som er. Han falt ned i bunnen av kjellertrappa, der det er betong. Mannen min hørte han traff og kom løpende med en katt som haltet. Vi var helt sikker på at han hadde brukket benet. Jeg ringte dyrlegen som kom med en gang. Vi var heldige. Han var ikke skadet, men hadde bare slått benet. Nå må jeg bare få somlet meg til å forsikre denne katten også. Husk å forsikre dyrene deres.

Slottet

Lørdag skulle jeg til Oslo på kostymeprøve i Oslo, så vi bestemte oss for å dra alle sammen og ta det som en tur. Vi rakk både Operataket, Munch museet, Barcode gata, Oslo S, Oslo City, Karl Johan, Stortinget, Slottet, Bislett ,Aker brygge og Rådhuset, før jeg skulle på kostymeprøve. Vi rakk middag på Bislett Kebab House og softis på Aker brygge. Den eldste guttungen hadde aldri vært i Oslo, så vi måtte rekke å se mest mulig. Så måtte jeg selvfølgelig love at vi ikke skulle se på ett eneste klesplagg. Mitt vonde kne fikk skikkelig juling. Jeg tror det ble rundt 23000 skritt. 

Grunde og Eskil

Vi var heldige å komme inn på Bislett. Det var satt opp hekker, så Eskil tok sats og fikk prøvd seg på hekk på Bislett stadion. I dag har jeg vært skikkelig sliten. Kneet verker og i morgen er det tilbake til Oslo. Da er det innspilling av en reklame på Nesøya. Det kan bli veldig sent før jeg kan sette kursen hjemover mot Halden igjen. Grunnen til at jeg blogger i kveld og at jeg går glipp av en middag med miljøgruppa i Kom og Dans i morgen kveld.

Bislett
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg