Kjøring og henting før kjøring og henting

Eskil vant gutter 15 år. Fredrikstadløpet.

Tirsdag hadde barneskolen besøk av nederlandske lærerstudenter i Kunst og Håndverk timene. Min yngste holdt på i tekstilen med maling av grytekluter da syv av disse samlet seg i ring rundt ham. Livredd for at de skulle spørre ham om noe på engelsk, fortsatte han å jobbe intenst. Da de flyttet seg videre pustet han lettet ut. Han var sikker på at de hadde stått og sett på ham i minst ett helt og veldig langt minutt. 

Ungdomsskolen skal hospitere på ulike vgs. Høres jo bra ut, men ser ikke helt poenget når ungdommen ikke får hospitere der de selv ønsker. Den eldste gutten min ønsker veldig å hospitere på idrettslinja, men skal hospitere på bygg og anlegg. Som han selv sa: Jeg tviler på at jeg blir bygg og anlegger! Likevel, kanskje det er her han hører hjemme. Han ser i hvert fall tøff ut i arbeidsklær og vernesko lånt fra pappa`ns jobb.

Klar for bygg og anlegg

Tidsklemma er jo noe de fleste foreldre sliter med. Små barn må kjøres og hentes, men det må jammen meg store barn også. Jeg forstår ikke hvordan folk klarer å følge opp mange barn. Vi har bare to som bor hjemme og vi må ofte dele oss, da gutta skal på hvert sitt sted til samme tid. Når mannen min jobber sent føler jeg at jeg kjører en veldig dårlig betalt drosje hele kvelden med levering og henting av barn. Forrige uke gikk jeg tur med ei venninne, men turen startet kvart over åtte om kvelden. Ikke mulighet til å få det til før. Så når jeg kom hjem fra turen, var jeg nesten sovnet før jeg gikk ut av dusjen. Nå sitter jeg å vurderer hvem som kan hente en av gutta på torsdag, slik at jeg kan besøke ei venninne etter å ha levert ham. Men denne kjøringen til og fra idretter gir mye til barna og da gir det mye til oss også. Denne helgen ga uttelling i Fredrikstad.

Karsten i hagen

Denne helgen kom med fint vær. Søndag dro vi alle fire for å se den eldste gutten delta i Fredrikstad løpet. Han skulle løpe 3 km sammen med to gode kamerater på 13 og 16 år fra HIL (Halden idrettslag). Eskil kom inn som nummer 4 i mål, men vant sin klasse. Det artige var jo at disse tre gutta vant gutter 13, gutter 15 og gutter 16. HIL gjorde det bra på 5 km også. En veldig bra start på sesongen.

Fredrikstadløpet

Nå skal jeg av gårde for å ta røntgen av kneet. Noe fysioterapeuten på legesenteret jeg går på, ba legen min gjøre i uke 7. Altså 7 uker siden. Legen hadde notert at hun skulle gjøre det når hun fikk tid. Forrige uke fikk jeg vikaren hennes til å gjøre det og det tok under ett minutt. Nå skal jeg endelig av gårde. Lurer du på hvordan det går, er jeg er tilbake neste mandag 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg