NM i Havfiske

NM i Holmestrand denne helgen

Etter at vi mistet pusen vår har det vært en tom uke. Jeg har følt meg kvalm hele tiden og sovet dårlig. På torsdag møtte jeg to venninner til SYMØTE som har stått på vent siden covid 19 dukket opp. Endelig kunne vi møtes igjen. De lot meg få lov å prate ut om de siste timene med katten min. Det føltes godt. Sorgen over ham er verre enn jeg hadde trodd. Selv om jeg vet han ikke kommer, venter jeg at han skal male i fotenden av sengen. Jeg vil sette frem mat til ham på bestemte klokkeslett og venter å se ham følge etter meg ut på badet. Derfor var det godt det skjedde noe denne helgen. 

Mannen min er en aktiv havfisker og denne helgen var det NM i Holmestrand. Veldig tidlig lørdag morgen dro vi av gårde og før klokken åtte var vi i Holmestrand. Jeg slapp mannen min av med fiskestenger, agn og en stor kasse med takkel han har laget selv. Vi ble der til han gikk ombord i en av de ti båtene som skulle ut. Deretter kjørte gutta våre og jeg til Horten. Vi gikk inn på hotellet før klokken ni, for å høre når vi fikk lov å sjekke inn. Vi bestemte oss for å spise frokost der og det var jeg glad for. Nydelig mat på Thon hotell i Horten. Vi spiste i en og en halv time. Bare koste oss. 

Mye å velge på. Frokost på Thon hotell Horten

Damen i resepsjonen kom bort til oss mens vi nøt maten og sa at rommet vårt var ferdig. Vi fikk sjekke inn lenge før vanlig tid. Vi koste oss med Tv på rommet og både jeg og den eldste gutten sov litt. Vi måtte jo også se Horten så det ble en liten tur i byen. Til og med en bruktbutikk fikk jeg tittet innom. På ettermiddagen gikk turen til Holmestrand for å hente mannen min og på lørdag kveld gikk vi på Pizzanini i Horten og spiste nydelig pizza. Søndag kjørte jeg mannen min til Holmestrand før jeg vekket gutta  på 12 og 14 og vi gikk ned og nøt en lang hotellfrokost i Horten. Det beste med hotell er jo disse fantastiske frokostene. Etter at vi hadde sjekket ut fant guttene og jeg en svømmehall i Horten, hvor vi hadde tenkt å kose oss i flere timer.( Bilen fikk lov å stå på hotellet så lenge. Hotellet ser ikke så bra ut utenifra, men det er ett koselig hotell med bra service. Bare titt inn). Det ble brått forandring i planene, da den yngste skadet seg på benet ved den ene trappen opp fra vannet og begynte å blø. Da fikk han ikke lov å bade mer av badevakten, så da var det bar å gå i garderoben. Vi kom til Holmestrand mye tidligere enn vi hadde tenkt, så det ble lenge å vente. Det må sies at å finne ett sted å tisse i Holmestrand på en søndag er vanskelig. Det ble dessverre ingen premie på mannen min i Havfiske denne gangen. (Det må sies at han var Norges mester i 2017.)

Nydelig vær. Holmestrand.

Etter en flott helg savnet jeg veldig å komme hjem til pusen min. Jeg stod en stund i hagen i går kveld og så på den lille graven, der vi la pusen for en uke siden. Sorgen over ham kommer til å ta litt tid.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg