Kretsmesterskap og bursdag

 

Kretsmesterskap i Moss på 100m hekk

 

Torsdag ble yngstemann 13 år. Det ble ikke tid til annet enn å gratulere, men på fredag feiret vi med bubble tea og sushi. Guttas mormor og den eldste gutten foretrakk sprøstekt and. Grunde åpnet gavene mens vi ventet på maten. Vi er ferdig med barne og familie bursdager, så vi gjør det enkelt. Bursdagsbarnet får velge hva vi skal spise og denne 13 åringen ville ha sushi.

Lørdag var den nyeste tenåringen fotballdommer, mens vi andre var i Moss. Han dømte12 kamper på Mini festivalen i Tistedal. De yngste kan ha vært 2017 modeller og de eldste kanskje gikk i 2.klasse. På kvelden hadde fotballaget samlet seg til Pizza og Fifa turnering. Han ringte ikke før 21.30. Da kunne jeg endelig hente ham.

Mini festival i Tistedal

På lørdag var det også kretsmesterskap i Moss. Surt og kaldt på tribunen, men Eskil klarte å få med seg bronse på 100m flatt og bronse i lengde. Han fikk også med seg sølv på 200m flatt.

Søndag morgen hentet vi en kamerat av Eskil som også skulle til KM i Moss. Eskil fikk da sølv på 100m hekk med personlig rekord på 15.18. Han begynner å bli en veldig god hekkeløper. 

Forrige uke kom 3 favner ved i gården. En av favnene kjørte vi til min mor i Fredrikstad etter KM i går.

Mandag var jeg til dyrlegen med den yngste katten (svart). Jeg merket at han ikke ville sitte ned og den var hoven over hale festet. Viste seg at han hadde blitt bitt og det hadde gitt ham betennelse. Dyrlegen tømte verkebyllene og ga ham penicillin. To netter ble jeg nødt til å ligge sammen med ham i stua, da han ble helt desperat om jeg gikk noe sted. Mannen min måtte få sove, da han skulle opp klokken fem om morgenen, så da ble det stua på meg. Øynene mine har hengt omtrent nede på knea, mesteparten av uka. Nå er heldigvis vår elskede lille Karsten nesten bra igjen. Kan tro han var forundret da han endelig fikk komme ut. Det blåste og han har en barbert flekk bak.

 

Grunde første skoledag på ungdomsskolen

Begge gutta ble valgt inn i elevrådet for sine klasser.

Også dukket  jo gutta opp i søndagens episode av Neste sommer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg