Hyttetur uten barn

Bålpanne på hytta

 

Hyttetur uten barn burde vært romantisk og hyggelig. Sannheten er at det er en smule kjedelig. Vi er vant til å ha barna rundt oss hele tiden, og trives med det. Så uten katt og uten barn dro mannen min og jeg av gårde for å være på hytta fredag ettermiddag. Det må sies at vi kom sent frem så det var slettes ikke så mye igjen av fredagskvelden. Litt sløvere var jeg når det gjaldt tilbehør, så det ble ikke en liten salat en gang ved siden av grillmaten. Vi var jo bare to. Det er mer artig å lage mat når det er flere som skal spise den. Med ett levende lys på bordet ble det litt romantisk. Resten av kvelden nøt vi ved å se på utsikten, mens vi nøt varmen fra bålpanna. 

Lørdagen gikk med til jobbing. Mannen min snekret trapp, jeg oljet terrasse, vannet blomster, flyttet på planter, vi klipte busker og gikk med kantklipper. Hadde vært kjedelig for guttene våre å være med denne helgen. De hadde det mye bedre hjemme og sammen med mormoren sin.

Søndag vasket vi oss ut og vips var vi hjemme hos gutta våre igjen. De hadde ikke savnet oss i det hele tatt. Det hadde heldigvis katten.

Og i dag kjørte jeg og gutten min på 14 år til Fredrikstad. Han skulle være med å spille inn noe til Visma, som skulle vises til lærere rundt om i landet.  

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg