Heistrøbbel og klønete folk i 50 årene

Når de gamle er ferdige for dagen…..

Denne helgen passet moren min katten vår hjemme hos oss. Vi dro av gårde til hytta fredag kveld og lørdag morgen da de åpnet, var vi på plass med slalomutstyr og niste. 

Gutta klare til å starte dagen.

Jeg har vært på Beitostølen en gang, men da stod jeg bare på langrenn. Da hadde vi nemlig en liten vilter gutt på to år og jeg var gravid. Mannen min og datteren min stod på slalom mens jeg løp på toalettet hele tiden og trillet rundt en utålmodig liten gutt som fort kjedet seg. 

Pause mitt i bakken.

Jeg hadde gledet meg veldig til denne helgen. Endelig ble det min tur til å prøve bakkene i BEITOSTØLEN!  Og for en flott dag!!!

Perfekt dag i bakken.

Jeg er dessverre fylt 50 år og har ett kne som er konstant vondt. Det fungerer bra med støtte bandasje på gode dager. Mannen min er syv år eldre enn meg, og han orker heller ikke like mye som før. Mitt på dagen blir begge så slitne at vi burde gitt oss en stund før vi ga oss. Siste tur inn i heisen ble jeg så uoppmerksom at jeg fikk slått til hjelmen til mannen min så han slo seg skikkelig. 

Heldigvis var det stolheis, men det hjelper lite når du er både klønete og sliten. Da vi skulle ut av stolheisen ble jo “beltet” tatt opp, og mannen min satt fast staven så den stod rett opp. Han tuklet for å rekke å få ut staven, før vi måtte kjøre ut av heisen. Jeg hadde nok med å skli av, før jeg måtte hoppe av. Mannen min dro til seg staven, men hadde da vridd på kroppen. Av en eller annen grunn fant han det da fornuftig å skli på en ski ut av heisen. Den andre dro han etter seg så jeg traff den, kjørte rett på og over. Ryggen bøyde seg på vei ned, for å treffe bakken. Da lå jeg jo over den ene skien som satt fast på foten til mannen min. Da trynet mannen min forover. Jeg lå på ryggen, med bena bøyd bakover ut på hver side og mannen min sin ski mitt under ryggen. Mannen min måtte da få av seg skien under ryggen min og få reist seg, før han kunne få av meg mine ski. Jeg klarte jo ikke flytte på meg før skia var av.

 Grunnen til at det ikke finnes bilde av dette, når vi tok heisen opp med to barn som hadde mobil på innerlomma? Fordi disse to så på de to folka i 50 årene som lå på bakken rett ved heisen med ski i alle retninger og tenkte: De kjenner ikke vi! Så sa den eldste til den yngste: Kom vi kjører! Den yngste suste da av gårde i full fart, så han slapp å være flau over foreldrene sine.

Da var det på tide å gi seg for de to eldste. Vi fant ett sted å slappe av (øverste bilde) mens barna kjørte en time til. Etterpå var det fint å slappe av på terrassen. (Bilde under.)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg