Borgerlig komfirmasjon

Konfirmanten og broren som linselus 

Tirsdag fikk vi handlet mat og tatt ned den ene veggen på party teltet. I regnværet på tirsdag hadde det blitt både gjørmete og møkkete. Nå (onsdag) er jeg på vei ut for å skrubbe. Håper jeg får det rent igjen. Så må jeg få malt en liten mur i hagen , så den ikke er kjempe stygg når vi får gjester. Det skal lages karbonader fra bunnen av og i kveld skal fotografen ta bilder av konfirmanten. 

Ble akkurat plass til 20 mennesker 

Eskil ble konfirmert i Kultursalen kl 12 på lørdag. Seremonien var flott og vi var heldige med været.  

Brygga kultursal

Vi hadde selskapet i hagen. Eskil ønsket velkommen til bords, far til Eskil holdt en tale og jeg leste dikt. Vi hadde laget all maten selv, og feilberegnet…….veldig. Vi var tyve til bords og hadde sikkert mat til femti. Fruktsalaten som vi hadde satt kaldt i kjelleren, glemte vi å servere. Ja, ikke bare servere. Vi glemte den, rett og slett. Vi kom på den etter frokost dagen etter.

Jeg syns det er flott å se at så mange av guttungens kamerater også står Borgerlig. (Han har selvfølgelig hyggelige kamerater som står i kirken også.) Personlig mener jeg jo at det burde være 18 års grense på valg av religion. Det er likevel viktig å huske på at det er hvordan folk er som betyr noe. Prat ikke religion og politikk med dine venner.

Takk til min venninne som lagde denne nydelige kaken.

I dag har jeg fått kortison i benet. Det redder morgendagen, slik at jeg kan stå å se på toget.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg