Kattunge / kjole til julebord

Karsten

Jeg starter med dagen i går. Godteskålen stod klar i gangen og lyset var tent ute. Så fant mannen min en fryser på nett, men vi måtte hente den i Moss. Vi kunne komme etter klokken fem. Vi ventet hele dagen på å komme av gårde å få hentet den. Den eldste gutten skulle være hjemme og dele ut godteri til barn som ringte på. Det er har vært tomt i huset uten pus. Vi hadde jo tenkt å få oss en voksen pus denne gang, men det er få som har vent kattene til å kjøre bil. Det var grunnen til at vi valgte en kattunge. Den kan vi trene selv ved å la den bli med på bilturer fra den er liten. Jeg fant en søt kattunge på Finn.no og spurte mannen min om vi kunne se på den på hjemveien. Vi hastet av gårde til Moss og var der akkurat klokken fem. Tror du ikke eieren hadde kastet fryseren rett før vi kom. Sånt kan skje, men det er ikke moro. Mange useriøse selgere på nett. Litt lang bomtur! En ting til skulle vi når vi først var ute å kjørte. Vi stakk innom og så på pusen og vips så hadde den flyttet til oss. Den hoppet og spratt og ble fort oppkalt etter Karsten Warholm. Helt herlig å ha pus i huset igjen.

 A HOME WITHOUT A CAT

 IS JUST A HOUSE.

Hva har man på seg til julebord? Jeg er glad når invitasjonen kommer tidlig, så jeg får tid til å tenke. For fire år siden kjøpte jeg meg en elegant kjole til julebord. Den hadde sølv, glitter og utringning. Lang var den også. Jeg følte meg virkelig staset opp i den. Mannen min er også opptatt av hva han har på, så jeg følte vi stod i stil. Det er hans jobb som holder julebordet og jeg har brukt samme kjole to år på rad. I fjor var det ikke julebord, men i år kom det en invitasjon. Han har kjøpt seg ny dress i år og jeg fant ut at jeg ikke vil komme med kjolen igjen dette året. Så det bar på leting etter en kjole i prisklassen…… ikke dyr! Ikke dyr ved siden av ny dress? Jeg tenkte lang og elegant kjole, men etter å ha trålet Østfold (ikke Viken) rundt, fant jeg kjolen. Den som ropte på meg og sa at den ville på julebord. Den var ikke lang i det hele tatt og slettes ingen utringning. Den var rett og slett en enkel søt kjole, som passer til en litt tykk dame som meg. En grønn kjole med litt glitter. Jeg trenger ikke være like elegant som min mann i dress, det eneste jeg trenger er en kjole jeg liker. Jeg fant den. Finn en kjole jenter som dere trives i og som får dere til å smile. Da vil der stråle på julebordet.

Helgen ble like travel som for de fleste foreldre. Har man ingen planer så er det alltid noe som må gjøres likevel. Listen over ting/klær barna trengte var blitt lang. Heldigvis er min mor på 80 år slik at hun følger med. Hun viste meg en ny billig butikk jeg ikke hadde hørt om. Ikke nok med det, hun hadde meldt meg inn også. Takk, mamma. På Dikeveien i Fredrikstad (ved Østfoldhallen) ligger Lager 157. Vips hadde gutta fått både bukser, gensere og skidresser til en billig penge. I hvert fall i forhold til priser andre steder. 

Yngste gutten overnattet med fotballaget på Ormtjernhytta, fra fredag til lørdag. Tusen takk til de som ordnet med overnatting, aktiviteter og taco til gutta.  Det var visst en virkelig vellykket overnatting. Det var en veldig fornøyd og overtrøtt gutt som kom hjem. Merkelignok hadde vår gutt klart å rote bort trekket til soveposen, men vi får håpe det dukker opp igjen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg