17.mai.

Feiring ? I fjor var det verre. Da visste vi lite om denne pandemien, og vi torde ikke så mye. Min mor kom til oss for å feire nasjonal dagen, men hun måtte bare treffe oss utendørs. Vi satt i hagen og holdt god avstand til barnas mormor. Vi hadde grillmat og leker. Hadde det vært nydelig sol og varmt vær, kunne det vært en idyllisk dag. Vi fikk trøste oss med at det ikke regnet. I år var det annerledes. Vi våknet opp på hytta og jeg vekket barna med sang og flagg. Tenåringen var ikke så begeistret for å bli vekket på den måten. Dette var dagen vi måtte kjøre hjem etter en langhelg på hytta. Så i finstasen satte vi oss i bilen. Da vi kom til Valdresporten Vertshus stoppet vi. Der koste vi oss med dagens middag. Ørreten jeg og mannen min fikk var helt nydelig. Barna valgte svinestek og de skrøt av den. Det fulgte kaffe/kakao med maten og is. Det var slettes ikke noe dumt sted å feire litt. Hjemturen ellers gikk fint og helt uten kø. Neste år håper vi på barnetog og korpsmusikk. Jeg savnet å høre korps. Spesielt trommene. Jeg har alltid elsket å høre trommene i korpsene. Vel, det nærmer seg bedre tider. Vaksiner er på gang, så neste år da må det bli barnetog og korps i gatene!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg